Jak oslovit freelancery, experty i absolventy na jednom místě?

Kariérní komunikace plná vhledů dává raketový motor náboru skupiny Proficio

Klient
Typ případu
Kariérní komunikace
Ve spolupráci
Tým v Hook & Tell

Letmým pohledem je to jednoduchá stránka se stručnými texty, fotkami a čísly, která funguje jako rozcestník na inzeráty. Pokud ale hledáte práci v marketingu nebo consultingu, najdete v kariérní sekci webu Proficia přesně ty informace, které potřebujete. Přečtěte si, jak jsme kolegům z branže pomáhali s nastavením HR komunikace.

Ze specialistů na výkonnostní marketing vyrostlo Proficio během 10 let ve full-service digitální agenturu s týmem o 150 lidech. Z Brna expandovalo do Ostravy, Prahy nebo Vídně. A začalo se měnit ve skupinu firem na pomezí marketingu, consultingu a technologií.

V tu chvíli nás oslovil zakladatel a spolumajitel Proficia Petr Halík, abychom mu pomohli propsat firemní změny do kariérní komunikace. Pokud má totiž skupina naplňovat vizi vytyčenou na papíře, neobejde se bez kvalitních zaměstnanců. Část si sice vychová, ale většinu musí získat na trhu, kde konkurenti nejsou žádná ořezávátka.

O klientovi: Proficio je marketingová a poradenská skupina, kterou v současnosti tvoří kromě marketingové agentury také UX a webové studio PORTA design a Databy, tým specializovaný na BI a Data Science. Vytváří spojení mezi marketingem a byznysem, v týmech má přes 150 profesionálů v 5 různých zemích.

Strategie jako vnější skelet, kam firma postupně doroste

Jak Proficio, tak my se živíme marketingem. Proto bylo od začátku jasné, že spolupráci ukotvíme strategií. S její přípravou jsme dostali volnou ruku, pomohly nám ale následující mantinely:

  • vzhledem k proměně firmy nebudeme pouze popisovat aktuální situaci, ale zajímá nás Proficio blízké budoucnosti,
  • souběžně s naším projektem se Proficio pustilo do rebrandingu, jehož výstupem bude i web v novém grafickém kabátu – a jeho součástí bude kariérní sekce.

Trocha teorie: Employer branding patří k největším buzzwordům v marketingu a personalistice. Vnímáme ho jako projekt, který má za cíl udělat z firmy lepšího zaměstnavatele, tzn. zahrnuje i změny ve vedení lidí, v procesech nebo nastavení odměn. HR marketingové projekty bereme jako snahu prodat kandidátům to dobré, co už jako zaměstnavatel firma nabízí, tzn. tady většinou stačí promyšlená a dobře udělaná komunikace.

Přečtěte si, kdy se podle nás vyplatí vytvořit podstránku kariéra na firemním webu, kdy je lepší samostatný kariérní web a kdy profil na kariérním tržišti.

Vycházíme z workshopu a rozhovorů se zaměstnanci

Při celodenním workshopu s vedením firmy jsme zmapovali silné stránky Proficia jako zaměstnavatele, posvítili si na slabiny a dali dohromady 3–4 asociace, které by firma chtěla mezi kandidáty aktivně budovat.

Vytvořené hypotézy jsme posléze ověřili při 10 individuálních rozhovorech se zaměstnanci (namíchali jsme lidi z různých oddělení, s rozdílnou délkou praxe i seniority) a pustili se do přípravy strategie.

Detaily strategie se nesluší vytahovat na veřejnost, za pozornost ale stojí tyto 4 poznatky:

  • uchazeče o práci v Proficiu zajímají odlišné věci, klíčem je rozsah zkušeností a jejich stávající působiště (škola, jiná agentura, volná noha…),
  • pro zastřešení HR komunikace celé skupiny je nezbytný silný hlas majitelů, kteří musí srozumitelně popsat vizi,
  • v komunikaci je potřeba pracovat i s dlouhodobým obsahem, abychom oslovili i lidi, kteří momentálně nehledají práci,
  • ústředním tématem dlouhodobého obsahu musí být to, v čem je Proficio opravdu skvělé, tj. propojování různých marketingových disciplín.

Ve strategii jsme definovali 4 cílové skupiny – marketingové začátečníky, in-house marketéry,specialisty z jiných agentur a freelancery.

Kariérní sekce webu jako vícepatrový dort se šlehačkou

Po odsouhlasení strategie jsme se pustili do tvorby obsahu pro klíčové touchpointy – ekosystém se podobá vícepatrovému dortu se šlehačkou:

  • dole je pracovní inzerát, který do detailu představí náplň práce, atmosféru v týmu a osobu šéfa (připravili jsme vzor pro juniorní i seniorní pozici),
  • nad tím jsou stručnější 4 podstránky webu s argumenty na míru 4 konkrétním cílovkám (fungují i jako samostatné landing pages – student, in-house markeťák, specialista z jiné agentury a freelancer),
  • nahoře je nejstručnější zastřešující kariérní stránka s videem majitelů firmy
  • a celý dort zdobí šlehačka, tedy dlouhodobý obsah rozvíjející kýžené asociace, který si Proficio bude tvořit svépomocí.

Texty pro jednotlivá „patra“ jsme nejprve nasadili na původní web, po dotažení rebrandingu je Proficio překlopilo na nové stránky. Implementaci strategie si náš klient řídí sám.

„Vytvořili jsme dobrý plán, jak uspět. Cítili jsme to hned po prezentaci. Věděli jsme od začátku, že sami ho dohromady v tomto případě nedáme a vedení Ondry a Martina z Obsahové agentury (Hook & Tell) bylo nezbytné. Vznikl tak opravdu dobrý koherentní plán, který nás nyní dobře vede.“

Petr Halík
— zakladatel a spolumajitel, Proficio

Pro jednotlivé cílové skupiny jsme vytvořili landing pages s hlavními argumenty, které u nich rezonují.

V Proficiu jsme dokázali

  • Připravili jsme strategii pro kariérní komunikaci firmy, která roste. Tak, aby jí značka zaměstnavatele dobře fungovala i v budoucnosti.
  • Natextovali jsme kariérní stránky webu, které oslovují ty správné uchazeče a usnadňují firmě nábor kvalitních zaměstnanců.
  • Pomohli jsme nastavit rámec pro dlouhodobý obsah, který značku zaměstnavatele bude nadále podporovat.

„Potřebovali jsme zkušené mentory a tvůrce Employer Brand komunikačních konceptů, kteří nám navíc ideálně budou i kulturně blízcí. To se povedlo a Obsahová agentura (Hook & Tell) nás provedla celým procesem s velkou profesionalitou. Zarámovali naši kariérní komunikaci na mnoho dalších let a přidali nespočet tipů, které nám pomohou oslovit kandidáty.“

Petr Halík
— zakladatel a spolumajitel, Proficio

ZJISTĚTE, JESTLI VYŘEŠÍME I VÁŠ PŘÍPAD

Každou poptávku podrobíme obsahové diagnóze metodou Hook & Tell.

Jednoduše si zavoláme, projdeme 13 klíčových oblastí – od situace v oboru po skryté trumfy ve vašem týmu – a vše vyhodnotíme.

Podle získaného skóre vám pak přesně řekneme, jak vám může obsah pomoci, jestli je to práce pro nás i jaká je reálná šance na úspěch.

Poptáte

Vyhodnotíme

Doporučíme

Jméno a přijmení

Email

Telefon

Co řešíte?

Děkujeme!
Ups! Něco se nepovedlo. Vyzkoušejte to prosím ještě jednou.