Ze specialistů na výkonnostní marketing vyrostlo Proficio během 10 let ve full-service digitální agenturu s týmem o 150 lidech. Z Brna expandovalo do Ostravy, Prahy nebo Vídně. A začalo se měnit ve skupinu firem na pomezí marketingu, consultingu a technologií.
V tu chvíli nás oslovil zakladatel a spolumajitel Proficia Petr Halík, abychom mu pomohli propsat firemní změny do kariérní komunikace. Pokud má totiž skupina naplňovat vizi vytyčenou na papíře, neobejde se bez kvalitních zaměstnanců. Část si sice vychová, ale většinu musí získat na trhu, kde konkurenti nejsou žádná ořezávátka.
O klientovi: Proficio je marketingová a poradenská skupina, kterou v současnosti tvoří kromě marketingové agentury také UX a webové studio PORTA design a Databy, tým specializovaný na BI a Data Science. Vytváří spojení mezi marketingem a byznysem, v týmech má přes 150 profesionálů v 5 různých zemích.
Jak Proficio, tak my se živíme marketingem. Proto bylo od začátku jasné, že spolupráci ukotvíme strategií. S její přípravou jsme dostali volnou ruku, pomohly nám ale následující mantinely:
Trocha teorie: Employer branding patří k největším buzzwordům v marketingu a personalistice. Vnímáme ho jako projekt, který má za cíl udělat z firmy lepšího zaměstnavatele, tzn. zahrnuje i změny ve vedení lidí, v procesech nebo nastavení odměn. HR marketingové projekty bereme jako snahu prodat kandidátům to dobré, co už jako zaměstnavatel firma nabízí, tzn. tady většinou stačí promyšlená a dobře udělaná komunikace.
Přečtěte si, kdy se podle nás vyplatí vytvořit podstránku kariéra na firemním webu, kdy je lepší samostatný kariérní web a kdy profil na kariérním tržišti.
Při celodenním workshopu s vedením firmy jsme zmapovali silné stránky Proficia jako zaměstnavatele, posvítili si na slabiny a dali dohromady 3–4 asociace, které by firma chtěla mezi kandidáty aktivně budovat.
Vytvořené hypotézy jsme posléze ověřili při 10 individuálních rozhovorech se zaměstnanci (namíchali jsme lidi z různých oddělení, s rozdílnou délkou praxe i seniority) a pustili se do přípravy strategie.
Detaily strategie se nesluší vytahovat na veřejnost, za pozornost ale stojí tyto 4 poznatky:
Po odsouhlasení strategie jsme se pustili do tvorby obsahu pro klíčové touchpointy – ekosystém se podobá vícepatrovému dortu se šlehačkou:
Texty pro jednotlivá „patra“ jsme nejprve nasadili na původní web, po dotažení rebrandingu je Proficio překlopilo na nové stránky. Implementaci strategie si náš klient řídí sám.
„Vytvořili jsme dobrý plán, jak uspět. Cítili jsme to hned po prezentaci. Věděli jsme od začátku, že sami ho dohromady v tomto případě nedáme a vedení Ondry a Martina z Obsahové agentury (Hook & Tell) bylo nezbytné. Vznikl tak opravdu dobrý koherentní plán, který nás nyní dobře vede.“
Petr Halík
— zakladatel a spolumajitel, Proficio
„Potřebovali jsme zkušené mentory a tvůrce Employer Brand komunikačních konceptů, kteří nám navíc ideálně budou i kulturně blízcí. To se povedlo a Obsahová agentura (Hook & Tell) nás provedla celým procesem s velkou profesionalitou. Zarámovali naši kariérní komunikaci na mnoho dalších let a přidali nespočet tipů, které nám pomohou oslovit kandidáty.“
Petr Halík
— zakladatel a spolumajitel, Proficio